A legtöbb ember nem tudja pontosan (sőt egyáltalán), hogy egy hitelközvetítő miből él. Csak azt látják/gondolják, hogy osztja az észt és ezzel keres. Igen, ez így van, csakhogy az okos gondolatokból nem lehet megélni. Mi, csak akkor kapunk jutalékot, ha sikerre viszünk egy ügyletet. Tartson ez 2 hónapig, vagy fél évig, a jutalék mértéke nem változik.
2016. március 21-től él a törvénymódosítás, ami legfeljebb 2 százalékban határozza meg a hitelközvetítői jutalékot. DE!
Ebből a hitel folyósítását követően csak 1,6 százalékot lehet felvenni. A maradék 0,4 százalékot évekre elosztva fizeti ki a bank. DE!
A hitelközvetítők általában ernyőszervezet alatt dolgoznak, ami azt jelenti, hogy a szervezetet működtető főügynök is leveszi a maga részét a jutalékból. Így a munkát elvégző hitelközvetítőnél akár a felére is csökkenhet a jutalék. (ez most tényleg nem sírás akar lenni, csak az igazságoz ez is hozzátartozik)
Költségek is vannak!
Vállalkozást kell fenntartani, aminek vannak költségei. Csak egy egyszerű KATA-s egyéni vállalkozást vegyünk alapul! Ebben az esetben a havi minimális kötelezettség 50.000.-, amit a NAV felé kell fizetni. Számolni kell még ezen felül az iparűzési adóval, ami évi 50.000.-. Ez választás kérdése (2 százalék, vagy fixen évi 50 ezer forint). Bankszámlát kell fenntartani, tetemes a telefonköltség, fizetni kell a könyvelőnek, utazási költség ), irodahasználat és irodaszer, stb. Szóval, itt is csak olyan költségek vannak, mint bármilyen más területen tevékenykedő vállalkozónak. Ha ezeket összeszámoljuk – és most tényleg alacsony költségekkel számoltunk – , akkor ez havi szinten minimum 150.000.- forint.
Ezek a költségek akkor is megkeletkeznek, ha egy fillér bevétel nincs!
A hitelközvetítő a kifolyósított hitelre kap jutalékot és nem a befektetett munkára.
Vannak ügyfelek, akik csak információ forrásnak használják az összehasonlító portálokat, vagy a hitelközvetítőket. Nincs ezzel semmi baj, csak azt kell elfogadni, hogy minden találkozó, vagy telefonbeszélgetés idő és tudás.
Az idő pénz, a tudás pedig hatalom.
Talán éppen ezért fordul elő gyakran, hogy a kapott információval felvértezve az ügyfelek bemennek a kiszemelt bankba.
Attól, hogy valaki megkapta a kezdeti információkat, még nem tud gördülékenyen végig vinni egy hitelt, hiszen a váratlan fordulatokra nem készült fel, nem tudja, hogy milyen buktatói lehetnek egy teljesen sima ügynek is.
A másik, hogy az önjárással csak a banknak termeli a hasznot. A közvetítőnek fizetett jutalékot a bank nem adja oda ugyanis az ügyfélnek, hanem megtartja magának.
Ezért kérünk mindenkit, ha úgy dönt, hogy megkeres minket, fentieket mérlegelje. Mindenkinek szívesen segítünk, a kérésünk csupán annyi, hogy tartsuk tiszteletben egymást.
Köszönjük!
Trackback/Pingback